Rzecznik ZDZiT: Przeprowadzimy postępowanie wyjaśniające
Obecnie odnotowujemy dwa rodzaje skarg, które dotyczą zasłaniania nosa i ust w pojazdach publicznego transportu zbiorowego. Pierwszą grupę stanowią pasażerowie, którzy wytykają brak reakcji ze strony kierowcy, kiedy w pojeździe podróżują osoby bez maseczek ochronnych. Druga grupa to skarżący się na kierowców, którym nie podoba się, że zwracana jest im uwaga, kiedy przebywają w tramwajach i autobusach bez maseczek. Przypominam, że kierowca może w takiej sytuacji wyemitować specjalny komunikat głosowy, zwrócić uwagę lub wyprosić z pojazdu.
Zobacz także: Policja przyjechała na sygnale, bo pasażerka nie miała maski 
Nerwowa atmosfera, zablokowane drzwi pojazdu i radiowóz na sygnale- źle się skończyła podróż pasażerów linii 130. A wszystko przez to, że jedna z pasażerek...
W naszej opinii prowadzący pojazd komunikacji miejskiej, podobnie jak każdy z nas, ma prawo reagować, gdy czyjeś zachowanie zagraża bezpieczeństwu innych – współpasażerów.
Kierowca nie ma możliwości zweryfikować czy pasażer może nosić maskę czy też nie ze względu na stan zdrowia. Uprawnione są do tego służby takie jak Policja czy Straż Miejska.
Odnosząc się do kwestii rzekomo agresywnego zachowania kierowcy, uprzejmie informuję, że przeprowadzimy postępowanie wyjaśniające z udziałem operatora świadczącego usługi dla Gminy Olsztyn.
Michał Koronowski, rzecznik ZDZiT